Återspegling, min fjärde bok.

Efter min långa kinaresa är jag nu tillbaka i vardagen igen. Men det nya är att min bok ”Återspegling” nu är tryckt och klar. Innehållet har jag svårt att bedöma, men jag känner mig mycket nöjd med hur boken ser ut, och hur den känns. Om du är intresserad av att köpa den så maila mig så skickar jag. Den kostar 80 kr. inkl. porto att sättas in på mitt pluskonto: 6037396-6.  Här följer ett litet utdrag med några tankar som ligger bakom.

Mina dikter från vardagen och kroppen i verkligheten söker sammanhang och ljus.     Läser Psaltaren och letar.     Kanske har mina dikter och psaltarens verser ett samband?  Om diktande hör framtiden till och syftar framåt, är inte då Psalmistens tid också min tid och speglar mitt nu?     Nog har skapande med livsbejakelse och lovprisning att göra.

Nu är det julen som står på tur, då får mitt diktande och skrivande vila.

Lämna en kommentar